جراح بینی تهران
مشاوره در واتس اپ

جراحی زیبایی بینی

جراحی زیبایی بینی

جراحی زیبایی بینی که اکثرا به صورت سرپایی و برای تغییرشکل بینی مانند بزرگ کردن بینی ، کوچک کردن بینی ، برداشتن قوز بینی ،  جراحی بینی گوشتی ، جراحی انحراف بینی ، جراحی بینی استخوانی ، پولیپ بینی ، کوچک کردن سوراخ های بینی و رفع عیب های دیگر بینی است.

در جراحی زیبایی بینی ، جراح بینی با استفاده از یک برش دسترسی به استخوان و غضروف پیدا می کند و در صورت نیاز پیوند غضروف یا استخوان نیز انجام می گیرد که این پیوند می تواند از بدن خود بیمار یا پرکننده های ترکیبی مصنوعی باشد.

برش در اکثر مواقع داخل بینی زده می شود به همین علت بعد از جراحی زیبایی بینی قابل مشاهده نیست.

بعد از اصلاح فرم غضروب یا استخوان ، پوست و بافت بینی بر روی ساختار جدید و اصلاح شده پیاده می شود و در نهایت اسپلینت بینی بر روی بینی تا زمانی که بینی به تثبیت فرم جدید برسد گذاشته می شود.

 

جراحی زیبایی بینی

 

عمل جراحی بینی گوشتی

بینی های گوشتی بینی هایی با ضخامت زیاد و غضروف های کم هستند که بینی دارای گوشت بیشتر و عضله ضعیف تری است.

عمل جراحی بینی های گوشتی با تراشیدن غضروف جهت کوچک تر کردن آن یا جا به جایی غضروف انجام می شود و طریق ایجاد برش های کوچک در سوراخ های بینی به استخوان داخلی دسترسی پیدا می کنند.

در عمل جراحی بینی نیازی نیست پوست را تغییر داد بلکه پوست منقبض شده و شکل تازه ای به خود می گیرد و در مواقع لزوم نیز سوراخ های بینی تنگ می شوند.

تفاوت بارز در عمل بینی های گوشتی و استخوانی در این است که بینی های گوشتی زمان بیشتری برای نشان دادن نتیجه عمل جراحی بینی نیاز دارند.

جراحی زیبایی بینی

جراحی بینی استخوانی

بینی هایی با پوست نازک و غضروف های محکمتری به نسبت بینی های گوشتی هستند و حراجی بینی بیشتر برای رفع قوز بینی و یا مشکلات انحرافاتی آن است.

این نوع بینی، بینی مناسب تری برای عمل جراحی محسوب می شود، اما فقط استخوانی بودن بینی برای این امر کافی نیست و نیاز به جراح بینی با تجربه نیز نیاز است.

انواع روش جراحی بینی  :

به طور کلی جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی بسته به فرم بینی ، وضعیت اسکلت و هرم بینی بیمار و با توجه به تشخیص پزشک به دو روش باز ( open) و بسته ( close ) تقسیم می شود که در این مقاله هر دو روش را تشریح خواهیم کرد :

  • روش باز ( open) :

این روش جدید ترین و مورد پسند ترین روش برای جراحان زیبایی بینی می باشد چرا که در این روش، جراح زیبایی دید بهتری نسبت به روش بسته دارد به این صورت که بروی ناحیه کلو ملا یک برش پوستی زده می شود و پوست بینی را به صورت کامل به سمت بالا برده و پزشک ساختار بینی را به صورت کامل و با دیدی باز تر مشاهده می کند.

  • مزایای روش باز ( open ) در عمل جراحی بینی :

ایجاد دیدی بهتر برای جراح بینی و مانور بیشتر برای فرم دهی به بینی به علت داشتن فضای بیشتر و باز تر برای جراح زیبایی

کمتر بودن ریسک قرینه نبودن بینی بیمار و اصلاح بهتر انحراف و نقاط ضعف بینی

انجام عمل موفقیت آمیز در عمل های جراحی بینی مشکل و دشوار

 

 

  • روش بسته ( close ) :

جراحی بینی به روش بسته به این صورت که یک برش ما بین سوراخ های بینی ایجاد می شود که معمولا محل برش پایین تر از دو سوراخ بینی بیمار می باشد، در این صورت پوست آزاد شده و توسط وسیله مخصوص به سمت بالا نگه داشته می شود و همچنین  تمامی برش ها در این روش داخل بینی زده خواهد شد. در این روش جراح متخصص بینی دید کمتری خواهد داشت.

  • مزایای روش بسته ( close ) در عمل جراحی بینی :

این روش به علت داشتن مزیت های بیشتر در روش باز همیشه گزینه دوم درانتخاب پزشکان و جراحان زیبایی بینی می باشد. در روش بسته نیز مزیت هایی وجود دارد که در اینجا به آن اشاره می کنیم :

به روی ناحیه پوستی کلوملا ( ناحیه بین دو سوراخ بینی که پایین تر از پره های بینی قرار دارد ) برشی زده نمیشود، و تمامی برش ها داخل بینی زده خواهد شد.

مدت زمان انجام عمل در روش بسته تقریبا 15 الی 20 دقیقه کمتر خواهد بود.

ورم ایجاد شده بعد از انجام عمل در این روش کمتر بوده و زودتر برطرف می گردد.

عمل زیبایی بینی با لیزر

با پیشرفته شدن تکنولوژی استفاده از لیزر در جراحی ها رواج پیدا کرده است و به دلیل بالاتر بودن دقت لیزر، عمل های جراحی با لیزر در بین مردم از محبوبیت ویژه ای برخوردار گردیده است.

به علت درگیری بافت های زیادی از بینی در عمل جراحی بینی در حال حاضر لیزر قادر نیست برروی تمام این بافت ها کنترل و فعالیت داشته باشد به همین علت عمل زیبایی بینی با لیزر کاربردی در جراحی بینی ندارد و جنبه تبلیغاتی دارد.

جراحی زیبایی بینی

مزایای انجام جراحی بینی یا رینوپلاستی :

در این جا باید به این نکته اشاره کنیم که انجام عمل جراحی بینی یک سری مزیت هایی را در رابطه با سلامتی شما نیز  به همراه خواهد داشت که در این جا به آن اشاره می کنیم :

برطرف شدن مشکلات تنفسی بیمار ، با انتخاب یک پزشک متخصص و جراح گوش و حلق بینی می توانید اطمینان داشته باشید که پزشک راه های باریک بینی شما را باز می کنن و همه مشکلات و اختلالات ساختاری بینی شما را اطلاح کرده که در نتیجه تنفس شما را نسبت به قبل بهبود میبخشد.

رفع مشکلات مادرزادی در بیمار، مشکلات مادرزادی هم در داخل بینی و هم در ظاهر بینی می باشد که همانطور که گفته شده علاوه بر رفع مشکلات داخلی نیز، مشکلات مادرزادی ظاهری مانند انحراف درتیغه را برطرف خواهند کرد.

بعد از عمل بینی

  1. به دلیل تاثیر داروهای بیهوشی ، روز اول را به طور کامل استراحت کنید و از روز دوم می توانید فعالیت های شخصی و سبک را انجام دهید .
  2. یک هفته بعد از جراحی بینی ، اسپلینت بینی از روی بینی برداشته شده و در طی هفته اول نباشد صورت خیس شود زیرا منجربه خیس شدن اسپلینت می شود و می تواند نتیجه منفی داشته باشد .
  3. در روزهای اولیه، تورم و کبودی در نواحی چشم و بینی طبیعی است و می توانید برای بهبود سریع تر از کمپرس یخ استفاده کنید.
  4. از هر گونه آسیب دیدگی بینی محافظ کنید زیرا کوچک ترین ضربه ای در طی دوران نقاهت می تواند نتیجه منفی بر فرم بینی داشته باشد .
  5. از عضلاتی که بینی را درگیر می کنند ، کمتر استفاده کنید به طور مثال خندیدن یا خمیازه کشیدن ، بینی را تحت تاثیر قرار می دهد به همین دلیل خنده ، عطسه کردن ، خمیازه کشیدن و صحبت کردن را کنترل کنید .
  6. ماساژ دادن بینی را در طی دوران نقاهت فراموش کنید .
  7. فعالیت های ورزشی ، شنا و دویدن حداقل تا 1 ماه ممنوع است و بیمار پس از تایید جراح بینی می تواند فعالیت های ورزشی را شروع کند .

در طی دوران نقاهت جراحی زیبایی بینی باید به خوبی از بینی مراقبت کنید زیرا بینی در مرحله ترمیم است و هرگونه آسیبی می تواند نتیجه رینوپلاستی را تحت تاثیر قرار دهد.

در ارتباط با نکات مراقبتی حتماً با جراح بینی صحبت کنید زیرا دوران نقاهت در هر شخصی با توجه به نوع بینی شخص ، متفاوت می باشد.

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
Call Now Button