جراح بینی تهران
مشاوره در واتس اپ

جراحی بینی پهن

جراحی بینی پهن به دلیل غضروف ضعیف و داشتن پوست ضخیم از عمل های مشکل و پیچیده می باشد و نتیجه یکسانی از جراحی بینی برای افراد مختلف حاصل نخواهد شد. با توجه به نوع ساختارو بافت های غضروفی و پوست بینی می توان بینی را به دو نوع بینی استخوانی یا غضروفی و بینی پهن یا گوشتی تقسیم کرد.

جراحی بینی پهن

خصوصیات جراحی بینی پهن :

  • ایراد ظاهری بیشترتر نوک بینی است از نظر ظاهری نوکی بینی مثل توپ گرد است.
  • عموماً پره های بینی پهن است برجسته ترین نواحی به جای سر بینی در کناره های بینی می باشد.
  • پوست بینی پهن در قسمت تحتانی بسیارضخیم و چرب و ناهموار است.
  • غضروف نوک بینی پهن یا گوشتی بزرگ است و در قسمت های تحتانی خیلی ضعیف است.

 

مزایای جراحی بینی پهن

عمل بینی هایی که پهن هستند می تواند جراح را با مشکلاتی روبرو نماید و نیاز است برای تضمین نتیجه مطلوب و ایده آل ، جراح بینی مناسبی بیابید. به دلیل پهنای زیاد این دماغ ها، پس از عمل تغییرات ظاهری فرد بسیار مشهود است. با این حال مزیت های این جراحی توسط بهترین جراح بینی پهن تهران عبارتند از:

  • ارتقا اعتماد به نفس

می توان گفت یکی از مهمترین دستاوردهای عمل بینی پهن، افزایش اعتماد به نفس فرد در پی زیباتر شدن بینی اوست.

  • زیبایی ظاهر

بدیهی است که اکثریت اشخاصی که اقدام به جراحی بینی پهن می کنند به دنبال بهبود فرم ظاهری بینی خود هستند. بهترین جراح بینی پهن تهران سعی می کند با به کارگیری مناسبترین شیوه عمل، این امر را محقق نموده و به زیباتر شدن فرد کمک نماید.

  • حفظ سلامتی

درست است که هدف اصلی جراحی زیبایی بینی، فرم دهی بینی است تا تقارن در سوراخ ها ایجاد شود و اندازه آن تا حد ممکن کوچک گردد، اما اولویت اصلی سلامت فرد است. از سویی دیگر برای برخی افراد در هنگام عمل بینی، اعمال تغییرات در راستای بهبود مشکلات تنفسی آن ها مانند پولیپ ها و گرفتگی مجاری تنفسی نیز صورت گرفته و می تواند به ارتقا عملکرد بینی و سلامتی فرد بیانجامد.

نکته:  نتیجه جراحی بینی پهن بر خلاف باور عموم دائمی بوده و به مرور زمان تغییری در آن صورت نمی گیرد. این مساله بدین علت است که پیشرفت های گسترده صنعت زیبایی و جراحی پلاستیک منجر شده است تکنیک های جدیدی روی کار بیایند و بهره مندی از این شیوه ها برگشت فرم بینی به قبل از عمل را به حداقل ممکن رسانده است. با این حال برای اطمینان از کسب نتیجه مطلوب، عمل بینی پهن را به بهترین جراح بینی در شهر سکونت خود بسپارید تا از عوارض ناخواسته پیشگیری شده و متعاقب آن نیاز به جراحی ترمیمی بینی نیز کاهش یابد.

نکات قابل توجه قبل از جراحی بینی پهن :

هدف از انجام این عمل زیبایی با توجه به تناسب بینی با دیگر اجزای صورت، جراح به بینی فرم می دهد که فقط هدف کوچک کردن بینی نمی باشد.باید این موضوع را در نظر داشت که، زمان های گذشته تکنیک عمل بینی پهن کاهنده بوده اما امروزه با تقویت غضروف و بافت ضعیف نتایج مطلوبی حاصل خواهد شد. غضروف بینی های پهن یا گوشتی ضعیف است به همین خاطر از حمایت اسکلتی ضعیفی برخوردار است، ابتدا باید برای خوش فرم شدن و شکل دادن به بینی سایز بینی باید متعادل شود و بوسیله پیوند غضروف های مستحکم تقویت شود و غضروف هایی که وضعیت نا مناسبی دارند جابه جا شود. باتوجه به اینکه نتیجه عمل های جراحی بر روی بینی های استخوانی پهن نسبت به جراحی بر روی بینی پهن گوشتی مطلوب تر و رضایتمندانه تر بوده اما با انتخاب جراح بینی خوب و با تجربه و استفاده از تکنیک های جدید و اصولی، نیز می توان نتیجه مطلوب و بدون برگشتی را حاصل کرد.

همچنین باید متذکر شد که افرادی با بینی پهن یا گوشتی نباید از نتیجه عمل انتظارات دور از ذهنی داشته باشند اگر فرد انتظارش کوچک کردن بیش از اندازه بینی باشد در صورتی قابل انجام است که کوچک کردن بینی موجب آسیب رسیدن به بافتهای بینی وایجاد مشکلات تنفسی نباشد . اگر گوشت درون بینی و پل بینی پهن خیلی تراشیده شود موجب نزدیک شدن سوراخ های بینی شده در نتیجه تنفس کردن دچار اختلال خواهد شد. پس از جراحی بینی پهن بینی تورم زیاد و طولانی مدتی خواهد داشت و مدت یک سال برای حصول نتیجه نهایی و فرم گرفتن بینی زمان احتیاج است.

 

 

نکاتی که باید در مورد جراحی بینی پهن بدانید:

پهن بودن بینی می تواند به دلیل کمبود ارتفاع در پل و نوک بینی ایجاد شود.  این امر در مردان بیشتر صدق می کند. جراحی دماغ برای اصلاح پهنای بینی ضروری است. بینی پهن می تواند به دلیل ژنتیک یا نژادی باشد. درحین جراحی، غضروف و استخوان اضافی در زیر پوست بینی قرارمی گیرد. دربرخی موارد جراح نوک بینی را باریک می کند یا پایه آلار یا پره بینی را کاهش می دهد. از آنجا که بینی نیاز به تغییرات عمده دارد، جراح از تکنیک باز استفاده می کند. در این روش، دو برش در هریک از سوراخ های بینی و یک برش زیگزاگ در پایه حدفاصل دو سوراخ ایجاد می شود. برش بیرونی به جراح اجازه می دهد تا پوست بینی را بلند کند و دسترسی بیشتری به ساختار زیرین بینی داشته باشد.

پره بینی فاقد هرگونه غضروف است. غضروف فقط قسمت کوچکی از یک سوم پایینی بینی را اشغال می کند. قسمت خارجی و دیواره جانبی از بافت فیبرچربی تشکیل شده است. افرادی که بینی وسیع تری دارند غالباً فکر می کنند غضروف ضخیم تری دارند اما بافت فیبر چربی بیشتری دارند. این بافت اغلب باعث ایجاد حالت پهن تری در قاعده بینی می شود. تکنیک های مختلفی برای باریک شدن پهنای سوراخ بینی وجود دارد و از یک بیمار به بیمار دیگر متفاوت است.

 

 

سایر نکات مهم در رابطه با جراحی بینی پهن عبارتنداز:

عمل های جراحی می تواند اعتماد به نفس شما را بالا ببرد. حتی تغییرات بسیار جزئی در بینی، تاثیر بسیاری می گذارد در ظاهر شما و دانستن اطلاعاتی درخصوص نحوه انجام این روش جراحی و مراقبت های دوره نقاهت، نتایج مطلوب تری را به همراه خواهد داشت. جراح در جلسه مشاوره سوالاتی در مورد سابقه پزشکی، حساسیت دارویی و غذایی، داروهایی که مصرف می کنید شامل ویتامین‌ها، داروهای گیاهی، الکل، سیگار، وضعیت سلامتی، انگیزه و سبک زندگی شما می پرسد. انتظار چه نتیجه‌ای را دارید؟ دکتر خوب بینی پهن تهران  سپس از زوایای مختلف بینی عکس می گیرد و تغییرات احتمالی را مشخص می کند. نتیجه احتمالی عمل، خطرات و عوارض احتمالی آن، نوع بیهوشی با شما مطرح می کند. قبل از عمل آزمایشات طبی مانند خون و ادرار، تنفس سنجی برای دریافت میزان بیهوشی، نوار قلب را انجام خواهید داد.  پزشک همچنین از شما می خواهد سیگار را ترک کنید، آسپرین، داروهای ضد التهاب و رقیق کننده خون، مکمل های گیاهی می‌توانند باعث افزایش خطر خونریزی شوند. اگر عمل به صورت سرپایی انجام می شود و قرار است بعد از عمل مرخص شوید، با فردی هماهنگ نمایید که شما را به همراهی کند و چندروز در منزل کنار شما بماند. آتل و پانسمان برای محافظت بیشتر از ساختار و فرم بینی در داخل و خارج بینی قرار داده می شود. پانسمان معمولا یک هفته بعد برداشته می شود.

پرسش های پرتکرار در رابطه با جراحی بینی پهن

  • چه زمانی می توانم نتیجه جراحی را ببینم؟

روند بهبودی در بیماران متفاوت است اما بسیاری از بیماران می توانند یک ماه بعد نتایح دلخواه خود را ببیند. با این حال فرم نهایی بینی ممکن است تا یک سال به طور کامل مشخص نشود. از همین رو توصیه می شود در این راه صبر داشته باشید و سریعاً قضاوت نکتید.

  • چه زمانی می توانم بعد از انجام جراحی بینی پهن فعالیت های روزانه خود را شروع کنم؟

بیشتر بیماران بعد از گذشت سه هفته قادر به انجام کارهای روزانه و فعالیت های سبک خواهند بود، اما برای انجام فعالیت های شدید و سنگین توصیه می شود تا 1 الی 2 ماه بعد از جراحی صبر کنید. شروع فعالیت های شدید مانند دویدن،  شنا کردن ، انجام ورزش های پر تحرک و سنگین که باعث افزایش ضربان قلب می شوند به نظر و صلاحدید پزشک بستگی دارد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trackback
1 ماه قبل

FiverrEarn.Com

[…]Here are several of the sites we suggest for our visitors[…]

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
Call Now Button