جراح بینی تهران
مشاوره در واتس اپ

مراحل جراحی بینی

بعضی از افراد به دلیل نداشتن اطلاعات کافی از مراحل جراحی بینی از انجام جراحی بینی واهمه دارند. اولین مرحله برای انجام این نوع جراحی انتخاب جراح بینی است. اگر جراحی بینی موفقیت آمیزی نداشته باشید تا یک سال نمی توانید هیچ اقدامی در این زمینه انجام بدهید.

اگر برای بار اول و دوم عمل جراحی داشته اید ولی از نتایج آن در بار دوم بازهم ناراضی بودید برای بار سوم و چهارم بعید است که نتیجه ای داشته باشد.

فردی که بینی اش در زیبایی اش تاثیر منفی دارد یا مشکل عملکرد بیني دارد می تواند کاندید مناسبی برای عمل بینی باشد.

بزرگی ، کجی و قوز بینی از این جمله مشکلات هستند.

 

مراحل جراحی بینی

 

مراحل جراحی بینی :

جلسه مشاوره

یکی از مهم ترین مراحل جراحی بینی این است که قبل از انجام آن حتما با جراح بینی تان یک جلسه حضوری مشاوره داشته باشید. در این جلسه عکس های دماغ مورد نظر را به ایشان نشان داده و از هدف تان در مورد انجام آن وغیره صحبت کنید.

معاینه نمودن داخل بینی

یکی دیگر از مراحل جراحی بینی معاینه دماغ می باشد. همان طور که گفته شد یک مشاوره حضوری با جراح داشته باشید ، مشکلات تنفسی با معاینه داخل دماغ مشخص می شود.

مواردی که در اثر ضربه ، شکستگی ، سینوزیت و غیره بیماری را دچار پیچیدگی می کند، باید معاینه گردد. افرادی که قبلا رینوپلاستی داشته اند و برای جراحی بینی ترمیمی یا ثانویه مراجعه می کنند، قبل از پذیرش حتما باید مورد معاینه قرار بگیرند .

آزمایش خون ، گرفتن سی تی اسکن از نمای داخل بینی، رژیم غذایی، نخوردن چیزی از 12 شب  قبل عمل ، طی کردن دوران نقاهت که معمولا هفت روز است و عدم فین کردن تا سه هفته یا در مواردی تا یک ماه از مراحل بعد عمل بینی است.

 

 

انواع مدل بینی :

مدل بینی طبیعی و نیمه فانتزی مدل های بینی هستند که به چهار گروه گوشتی ، نیمه  گوشتی ، غضروفی و نیمه غضروفی تقسیم شده اند. بینی های گوشتی با مدل طبیعی ، معمولا جراحی می گردند. مدل طبیعی قوس کمتری نسبت به مدل های نیمه فانتزی و فانتری دارد و زاویه بین بینی و لب کمتر است.

مدل نیمه فانتری گوشتی نسبت به مدل های طبیعی قوس بیشتری دارد ولی نسبت به مدل های فانتزی قوس کمتری دارد.

مدل طبیعی غضروفی به آن قوس زیادی داده نمی شود و نوک آن خیلی بالا نمی رود.

مدل نیمه فانتزی غضروفی که در این روش جراح بینی قدرت مانور زیادتری برای تغییرات دارد. برخی از افراد خواستار بینی های فانتزی و عروسکی هستند.

بینی های طبیعی نسبت به نیمه فانتزی تغییرات کمتر، قوس کمتر و نوک بینی زاویه کمتری دارد.

 

 

مراقبت های بعد از جراحی بینی

از جمله مهم ترین مراحل جراحی بینی ، دوران بهبودی بعد از عمل است که به اندازه میزان مهارت و تجربه جراح بینی در رضایت بخش بودن یا نبودن نتیجه جراحی موثر است. اگر فرد به نکات و دستورالعمل های بعد از جراحی بی توجه بوده و در انجام آن ها کوتاهی نماید نه تنها در روند بهبود او اختلال ایجاد می شود بلکه ممکن است دچار عوارض جدی شده و به نتایج مطلوب از این جراحی زیبایی دست پیدا نکند.

با وجود اینکه دکتر یوسف یعقوبلو ، جراح بینی تهران تمام نکات مراقبتی که باید بعد از جراحی رعایت نمایید را به طور کامل و جامع خدمت تان شرح می دهند ما نیز در ذیل به تعدادی از مهم ترین نکات مراقبتی بعد از انجام تمامی مراحل جراحی بینی اشاره نموده ایم:

  • معمولاً بیمار در همان روز جراحی و بعد از به دست آوردن هوشیاری نسبی از بیمارستان ترخیص می گردد.
  • توصیه دکتر یوسف یعقوبلو به بیماران این است که فقط به مدت 24 ساعت استراحت مطلق نموده، بعد از آن و به منظور کاهش احتمال بروز بیماری یبوست و همچنین لخته شدن خون در پاهای شان انجام فعالیت های روزانه خود را از سر بگیرند.
  • سرتان را طی روزهای اولیه پایین نیاندازید و به هیچ عنوان فعالیت های سنگین انجام ندهید.
  • حتما به حالت طاقباز و به پشت بخوابید.
  • از خوابیدن به پهلو و بر روی شکم خود اجتناب نموده و به منظور جلوگیری از غلت زدن های ناخواسته حین خواب، در اطراف خود چند بالشت بگذارید.
  • برای اینکه نفس کشیدن برای تان راحت تر شده و در روند فروکش نمودن ورم بینی تان تسریع ایجاد شود باید حین خوابیدن و دراز کشیدن در زیر سر خود دو بالشت قرار دهید.

دیگر مراقبت های بعد از جراحی بینی :

  • از استنشاق دود و همچنین مصرف دخانیات و نوشیدنی های حاوی الکل به مدت 2 ماه بعد از جراحی جداً خودداری کنید.
  • طی روزهای ابتدایی فقط اقدام به مصرف غذاهای نرم و آبکی مثل سوپ کرده و تا حد ممکن از خوردن غذاهای سفت و همچنین غذاهایی که حاوی نمک و ادویه زیاد هستند اجتناب نمایید.
  • بر روی بینی تان چسب بزنید.
  • بروز مقداری درد بعد از جراحی کاملاً طبیعی است که با مصرف به موقع مسکن هایی که پزشک برای تان تجویز کرده است می توانید آن را تسکین دهید.
  •  به منظور هرچه سریع تر فروکش کردن تورم و کبودی طی 3 روز ابتدایی ، هر نیم ساعت یکبار و هربار به مدت 15 دقیقه اقدام به گذاشتن کمپرس سرد بر روی بینی خود نموده و بعد از گذشت 3 روز از کمپرس گرم برای این کار بهره بگیرید.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
7 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trackback
1 سال قبل

kinokrad 2023

kinokrad 2023

trackback
1 سال قبل

batmanapollo.ru

batmanapollo.ru

trackback

batmanapollo.ru – psychologist

batmanapollo.ru – psychologist

trackback
1 سال قبل

elizavetaboyarskaya.ru

elizavetaboyarskaya.ru

trackback
11 ماه قبل

2023

2023

trackback
11 ماه قبل

ipsychologos

ipsychologos

trackback
1 ماه قبل

OnOverseas.Com

[…]Sites of interest we’ve a link to[…]

7
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
Call Now Button