جراح بینی تهران
مشاوره در واتس اپ

مدت زمان جراحی بینی

مدت زمان جراحی بینی یا رینوپلاستی به موارد مختلفی از جمله نوع بینی و نوع عملی که باید روی بینی انجام شود بستگی دارد.

برخی از افراد علاوه بر جراحی زیبایی بینی ، جراحی های دیگر هم انجام می دهند که ممکن است مدت زمان جراحی بینی شان طولانی تر شود ولی به صورت عمومی مدت زمان جراحی بینی بین 2 الی 3 ساعت می باشد.

عمل جراحی بینی می تواند به دو روش باز و بسته انجام شود، بیهوشی جراحی بینی از یک ربع قبل از عمل صورت گرفته و بیمار تا نیم ساعت پس از عمل در ریکاوری به هوش می آید و حدود چهار الی پنج ساعت بعد مرخص می شود.

پس از جراحی بینی اسپیلینت تا یک هفته بر روی بینی گذاشته شده و پس از گذشت 1 هفته بخیه های بینی کشیده می شود و روی بینی چسب قرار می گیرد.

مدت زمان جراحی بینی

مراحل انجام عمل بینی

مرحله اول عمل بینی شامل بلند کردن پوست بینی از روی غضروف و استخوان و تغییر شکل دادن غضروف و استخوان بینی می باشد.

در مرحله بعد قوز پشت بینی صاف می شود و در مرحله آخر جراح بینی پوست را در محل اولیه بخیه می زند.

درد پس از عمل بینی

درد بینی پس از عمل بسیار کم می باشد و بسیار راحت با قرص های مسکن قابل درمان است.

درد شدید بعد از عمل بینی به ندرت اتفاق می افتد و در صورت بروز ، بیمار باید با پزشک تماس بگیرد.

دوران نقاهت بعد از عمل بینی

دوران نقاهت جراحی بینی 1 هفته می باشد که برای بسیاری از بیماران به راحتی پشت سر گذاشته می شود اما بعضی از بیماران در دوران نقاهت دارای مشکلاتی چون سردرد، کبودی چشم ها و گرفتگی بینی هستند که به طور کلی این مشکلات با استراحت کردن برطرف می گردد.

چند نکته در مورد عمل زیبایی بینی

چسب روی بینی یکی از مهم ترین نکات در مراقبت های پس از عمل بینی می باشد.

بیماران باید به این نکته توجه کنند که با استفاده بیش از حد چسب بینی پس از عمل  تاثیری در افتادگی بینی نداشته و فقط عوارضی پوستی ماند جوش روی پوست بینی ایجاد می کند.

فرد باید در صورت مصرف داروهایی مانند داروهای ضد انعقاد خون، رقیق کننده خون، داروهای قلبی، تیروئید، کورتون، داروهای فشار خون، داروهای شیمی درمانی یا حساسیت به داروی خاصی پزشک را مطلع نماید.

قطع یا ادامه دادن دارو پس از عمل جراحی بینی باید حتما باید با نظر جراح بینی صورت بگیرد.

دکتر یوسف یعقوبلو

جراحی بینی استخوانی ، جراح بینی ، جراحی بینی