جراح بینی تهران
مشاوره در واتس اپ

شیردهی و جراحی بینی

شیردهی و جراحی بینی

عمل جراحی بینی در زنان تفاوت هایی با عمل جراحی بینی در مردان خواهد داشت  و ممکن است پیش از اقدام به جراحی بینی برای خانم ها سوالاتی پیش آید که یکی از این موارد ارتباط شیردهی و جراحی بینی می باشد.

هنگامی که یک خانم اقدام به جراحی بینی می کند ممکن است به دلیل تزریق داروهای آرام بخش و بی هوشی در حین جراحی نگران بروز مشکل در روند شیردهی به نوزاد خود باشد که لازم به ذکر است مشکلی پس ازعمل بینی در شیردهی به نوزاد وجود نمی آید و فقط به دلیل مصرف داروهای آرام بخش لازم است تا پس از 12 ساعت پس از جراحی به دلیل وجود آثار داروهای خواب آور مادر از شیر دادن به نوزاد اجتناب کند.

لازم به توضیح است که داروهای تجویزی توسط پزشک نیز مشکلی در روند شیردهی به نوزاد به وجود نخواهد آورد.

 

شیردهی و جراحی بینی

 

عمل جراحی در دوران بارداری

انجام عمل جراحی بینی در دوران بارداری ممکن نبوده و لازم است فرد حتما تا انتهای دوران صبر کرده و پس از زایمان اقدام به جراحی بینی نماید.

عوارض بیهوشی در بارداری :

داروهای بیهوشی استفاده شده در طول جراحی بینی می تواند اثرات منفی بر روی جنین بر جای بگذارد. همچنین اگر شخصی احتمال بارداری داشته باشد باید حتما قبل از جراحی تست بارداری داده و پس از منفی بودن تست، عمل جراحی را انجام دهد.

عمل بینی بعد از زایمان :

فرد متقاضی جراحی بینی می تواند 3 ماه پس از زایمان طبیعی یا سزارین اقدام به جراحی بینی نماید.

بارداری بعد از عمل بینی

اگر شخصی قصد بارداری را داشته باشد، می تواند 1 ماه بعد از جراحی بینی اقدام به بارداری نماید.

شخص باید توجه داشته باشد که ورم پس از بارداری شامل تمامی اجزا صورت وهمچنین بینی می شود که می تواند منجر به کند شدن روند برطرف شدن تورم بینی گردد.

سوال دیگری که برای اکثر خانم ها مطرح است انجام عمل بینی در زمان پریود یا عادت ماهانه می باشد که دراین زمان تمامی قسمت های بدن فرد مستعد خون ریزی می باشد. تعداد کمی از افراد در دوران عادت ماهانه دارای خون ریزی شدید یا اختلال منوراژی و یا دارای اختلال دیسمنوره یا قاعدگی های دردناک می باشند که بهتراست هنگام عادت ماهانه اقدام به عمل جراحی بینی نکنند ولی به طور کلی افراد در زمان عادت ماهانه هم بدون نگرانی از خونریزی می توانند عمل جراحی بینی را انجام دهند.

دکتر یوسف یعقوبلو

جراحی بینی استخوانی ، جراح بینی ، جراحی بینی

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
Call Now Button