جراح بینی تهران
مشاوره در واتس اپ

مراقبت های بعد از رینوپلاستی

جراحی کردن  بینی یکی از راه های زیبایی می باشد که این روز ها طرفداران بسیاری دارد. رینوپلاستی یکی از روش های جراحی کردن بینی می باشد که به دو صورت  باز و بسته انجام می گیرد. برای اینکه افراد نتیجه مطلوبی را از روند جراحی به دست بیاورند نیاز است تا نکاتی را تحت عنوان مراقبت های بعد از رینوپلاستی انجام دهند که ما در ادامه این مقاله قصد داریم در رابطه با آن مطالبی را بیان کنیم.

مراقبت های بعد از رینوپلاستی

مراقبت های بعد از رینوپلاستی

  • بعد از جراحی تا چند روز از فین کردن آن هم با شدت خودداری کنید، در صورت نیاز از دستمال کاغذی یا دستمال پارچه ای استفاده نمایید.
  • در صورت نیاز می توانید پانسمانی که در زیر بینی تان قرار دارد را تعویض نمایید، این کار را با گاز استریل انجام دهید.
  • اسپلینت بر روی بینی و چسبی که بر روی بینی تان قرار دارد پس از 1 هفته برداشته می شود، تا جایی که می توانید مراقب آن باشید تا آسیب نبیند و خیس نشود.
  • از مصرف غذا هایی که به جویدن طولانی مدت نیاز دارند پرهیز کنید.
  • تا جایی که می توانید استراحت کنید و ورزش کردن را برای مدتی کنار بزارید.
  • 10 روز بعد از جراحی بینی از انجام فعالیت های طولانی مانند مکالمه تلفنی یا فعالیت های اجتماعی، حدالامکان پرهیز کنید.
  • می توانید صورت خود را بشویید اما دقت کنید تا پانسمان خیس نشود.
  • به مدت 1 هفته از لباس هایی استفاده کنید که تعویض آن ها برای شما راحت و آسان باشد، مانند لباس های دکمه دار که در این دوران بسیار مناسب هستند.
  • در معرض آفتاب یا لامپ های پر نور قرار نگیرید، زیرا گرما موجب تورم در شما می گردد.
  • امکان دارد پس از تمام شدن جراحی دچار تورم شوید، جای نگرانی نیست و این امر طبیعی می باشد و پس از چند روز برطرف می گردد.
  • حداقل تا 3 هفته از هیچ گونه عینکی استفاده نکنید، چه عینک طبی و چه عینک آفتابی.

 

 

نحوه خوابیدن بعد از عمل

  • یکی از مراقبت های بعد از رینوپلاستی که لازم و ضروری می باشد، نحوه خوابیدن می باشد . فرد باید پس از
  • جراحی به نحوی بخوابد که به بینی فشار نیاید و شکل آن را تغییر ندهد.
  • هنگام استراحت کردن بهتر است سر بالا تر از بدن قرار گیرد، که می توانید از دو بالشت استفاده کنید.
  • سعی کنید طاق باز بخوابید، تا جایی که می توانید به پهلو نخوابید.

کبودی بعد از جراحی بینی

یکی از رایج ترین عوارض بعد از جراحی کردن بینی کبودی در اطراف چشم ها و گونه ها می باشد که بسیار طبیعی و اجتناب ناپذیر می باشد. تمامی افرادی که متقاضی این پروسه هستند به عنوان قسمتی ار پروسه بهبودی ، کبودی و تورم را تجربه خواهد کرد. البته لازم به ذکر است که برخی از افراد بعد از جراحی به دلیل شرایط فیزیکی که دارند دچار کبودی نمی شوند. کبودی زمانی پدید می آید که رگ های خونی در نواحی اطراف چشم ها در زیر پوست به دام می افتند و موجب پدید آندن رنگ آبی یا بنفش در اطراف چشم ها می شود.

هر نوع کبودی پس از عمل زیبایی بینی ، پس از گذشت 7 الی 10 روز بعد از جراحی به مرور زمان کم و بهبود می یابد. اما چنانچه شما جزو آن دسته از افرادی هستید که پس از عمل دچار کبودی اطراف چشم و گونه ها شدید لازم است تا چندین نکته مراقبت های بعد از رینوپلاستی را رعایت کنید. اولین نکته مراقبتی این است که در طول دو الی سه روز ابتدایی برای التیام کبودی از کیسه های یخ یا کیسه های حاوی سبزیجات مانند نخود منجمد شده استفاده کنید و آن ها را هر 15 الی 20 دقیقه به مدت 5 دقیقه بر روی چشم ها و گونه های خود بگذارید.

پس از انجام جراحی ، می توانید از مواد غذایی مانند آب آناناس ، آب کرفس و آلوئه ورا استفاده کنید. این مواد غذایی می توانند ورم و کبودی به وجود آمده پس از جراحی را به مرور کاهش و از بین ببرند. علاوه بر آن نیز بالا نگه داشتن سر می تواند به تسکین یافتن درد و کبودی پس از عمل کمک بسیار زیادی کند. از همین رو توصیه می شود در نحوه خوابیدن خود بسیار دقت کنید.

 

جراحی زیبایی بینی

عمل کردن بینی ، روندی است که زیبایی و توازن بینی را ارتقا می دهد. امروزه، رینوپلاستی زیبایی در بر گیرنده یک روند بسیار مشکل و پیچیده و در عین حال قابل پیش بینی می باشد که جنبه های زیبایی و نیز عملکردی ( موضوعات مربوط به تنفس) بینی را درمان می کند.

این جراحی ، روندی است که برخی جراحان بینی برای انجام آن بسیار پر شور و هیجان بوده، آموزش های بسیاری را دریافت کرده و تحت تاثیر بسیاری از متفکران پیش کسوت در سراسر جهان قرار داشته و توسط آن ها راهنمایی شده اند. این جراحی احتمالاً یکی از پیچیده ترین روندها در جراحی پلاستیک زیبایی بوده و مستلزم ارزیابی ذاتی توازن زیبایی بخش های مختلف بینی و نیز تناسب بینی با بقیه صورت بیمار است.البته لازم به ذکر است که مراقبت های بعد از رینوپلاستی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

دستیابی به هنرمندی مورد نیاز برای انجام یک جراحی زیبایی خوب، به سال ها مهارت و پرورش این حس نیاز دارد. همچنین، جنبه عملکردی بینی برای تضمین بهتر بنظر رسیدن بیمار بعد از روند و اطمینان از توانایی او برای خوب نفس کشیدن، باید حفظ شده یا بهبود یابد. برخی جراحان بینی از تجربه جامع در مدیریت بینی های پیچیده از قبیل بینی های کج، بینی های شکسته و نیز بینی شکاف خورده برخوردار هستند.

تکنیک استفاده شده توسط برخی جراحان بینی تحت عنوان جراحی ساختاری نامیده می شود. این تکنیک، بر روی ایجاد یک پشتیبانی ساختاری قوی در بینی تمرکز می کند.این باعث فراهم آمدن یک مبنای قوی می شود که تحت آن، بینی از نظر زیبایی و از نظر ساختاری، ارتقا پیدا می کند.

 

 

جراحی درمانی بینی

بر خلاف باور بسیاری از افراد، جراحی تنها با هدف برطرف کردن مشکلات ظاهری بینی انجام نمی گیرد. با این جراحی می توان بسیاری از مشکلاتی همچون پولیپ و انحراف که عملکرد بینی و تنفس فرد را تحت تاثیر قرار داده اند درمان کرد.

جراحی انحراف بینی

تنها کاری که آرزوی آن را دارید کشیدن یک نفس عمیق است که به خاطر مسدود بودن یکی از سوراخ های بینی تان قادر به انجام آن نیستید؟ تا جایی که به یاد می آورید در یک طرف بینی دچار مشکل بوده اید؟همیشه درگیر گرفتگی بینی بوده و بسیاری این سوال را از شما پرسیده اند که آیا سرما خورده اید؟ شما دچار انحراف بینی هستید که درمان آن به راحتی درمان گرفتگی بینی ناشی از ابتلای ویروسی نمی باشد.

سپتوم کج چیست؟

در بینی هر فرد یک سپتوم، دیواره جدا کننده سوراخ های بینی وجود دارد. در افراد دارای سپتوم کج، این دیواره در مرکز قرار نگرفته است. به عبارت دیگر، این دیواره به یک طرف منحرف شده است. این امر باعث می شود که یک سوراخ بینی نسبت به دیگری باریک تر باشد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
19 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trackback
1 سال قبل

online coursework https://brainycoursework.com/

trackback
1 سال قبل

coursework writer https://courseworkninja.com/

trackback

coursework research https://writingacoursework.com/

trackback
1 سال قبل

coursework samples https://mycourseworkhelp.net/

trackback
1 سال قبل

coursework plagiarism https://courseworkdownloads.com/

trackback

coursework science https://courseworkinfotest.com/

trackback
1 سال قبل
trackback
1 سال قبل

creative writing coursework https://teachingcoursework.com/

trackback
1 سال قبل

database coursework https://buycoursework.org/

trackback

coursework paper https://courseworkdomau.com/

trackback
1 سال قبل

dating free site https://freewebdating.net/

trackback
trackback
1 سال قبل
trackback
1 سال قبل

online dating simulator https://sexanddatingonline.com/

trackback
1 سال قبل
trackback
1 سال قبل

meet me dating site free https://onlinedatinghunks.com/

trackback
1 سال قبل

free dating sites online https://datingwebsiteshopper.com/

trackback
1 سال قبل

gay, dating singles gmail https://allaboutdatingsites.com/

trackback
1 سال قبل

singles near me free https://freedatinglive.com/

19
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
Call Now Button