جراح بینی تهران
مشاوره در واتس اپ

جراحی انحراف بینی

برای بسیاری از افراد، جراحی انحراف بینی امری مهم تر از بهبود زیبایی چهره و ظاهر بینی می باشد. در جراحی بینی ، دستیابی به تقارن و زیبایی بیشتر چهره و همچنین افزایش اعتماد به نفس فرد را به دنبال خواهد داشت. با توجه به قرارگیری بینی در وسط صورت، تعجب برانگیز نیست که استخوان بینی با بیشترین احتمال شکستگی در بین استخوان های موجود در ناحیه سر مواجه است. عدم درمان بینی شکسته یا دارای انحراف سپتوم بینی می تواند به شدت در ظاهر شما نمایان شود. از علایم وجود انحراف در تیغه بینی می توان به مشکلات جدی در نفس کشیدن بیمار اشاره کرد.

 

جراحی-انحراف-بینی

 

نحوه جراحی انحراف بینی

در این نوع عمل ابتدا جراح یک برش کوچک بر روی سپتوم بینی ایجاد می کند سپس استخوان و غضروف های که در مسیر جریان هوا قرار گرفته اند را از بینی خارج می کند. در بیشتر موارد در زمان برطرف کردن انحراف بینی لازم است پزشک توربین های بینی را نیز مرتب کند.

مدت زمان انجام این جراحی

جراحی انحراف بینی با توجه به میزان انحراف تیغه بینی حدود 30 الی 90 دقیقه به طول می انجامد. بهتر است بدانید به طور معمول این عمل به صورت سرپایی انجام می شود، مگر در صورتی که عارضه ای به دنبال انجام آن ایجاد شود. جراح بینی با توجه به شرایط و وضعیت بیمار از بی حسی یا بیهوشی عمومی استفاده می کند.

ایا عمل انحراف بینی باعث زیبایی میشود؟

پاسخ دکتر یعقوبلو بهترین دکتر عمل انحراف بینی در تهران به این سوال این است که چنانچه انحراف تیغه بینی در قسمت پشتی بینی باشد انجام هرگونه جراحی برای از بین بردن این مشکل هیچ تغییری در ظاهر بینی فرد ایجاد نمی کند. پس از پایان جراحی آثاری از زخم بر روی بینی باقی نمی ماند اما در غیر این صورت با انجام جراحی انحراف بینی ظاهر آن نیز کمی تغییر یافته و زیبا تر می شود. البته لازم به گفت است در صورتی که فرد تصمیم به انجام عمل زیبایی بینی داشته باشد، می تواند با مشورت پزشک این کار را به صورت همزمان انجام دهد. اما برای این امر بهتر است پزشکی را انتخاب کنید که در این زمینه تجربه و مهارت زیادی داشته باشد. همچنین انتظارات خود از نتیجه عمل بیان کنید.

 

جراحی انحراف بینی

 

دانستنی های لازم برای جراحی انحـراف بینی

عمل انحراف بینی به منظور اصلاح ساختار بینی، رفع مشکلات تنفسی یا باز کردن مسیر تنفسی بینی، ( در اصطلاح سپتوپلاستی نام دارد ) انجام می شود. جراح بینی که روی بینی شما جراحی انجام می دهد در واقع از یک برنامه ریزی مشابه عمل زیبایی بینی برای ساختن یا تجدید ساختار بینی شما بهره می گیرد.

آقای دکتر یوسف یعقوبلو بهترین جراح بینی تهران علاوه براینکه برنامه ریزی صحیح برای اصلاح ساختار بینی، دارد ، ملاحظات مربوط به تناسب، توازن و تقارن بینی را نیز مورد توجه قرارمی دهد. بینی کج می تواند بر اثر رشد نامتناسب اجزای صورت در طول دوره طفولیت و نوجوانی ایجاد شود. صدمه های وارد شده به بینی در طول این دوره ها نیز می توانند باعث ایجاد انحراف در بینی و کج شدن آن شوند.

روش های جلوگیری از انحراف بینی

همانطور که می دانید انحراف به دو دلیل وراثت و اصابت ضربه به وجود می آید. مورد اول که قابل پیشگیری نبوده اما می توانید با انجام راهکار های مختلفی از ایجاد انحراف بر اثر وارد شدن آسیب به بینی جلوگیری کنید تا نیازی به جراحی انحراف بینی نداشته باشید. برای جلوگیری از انحراف شما تنها می توانید از وارد شدن ضربه به بینی خود جلوگیری کنید که برای این کار نیاز است از انجام ورزش های شدید و خطرناکی مانند بوکس ، والیبال ، فوتبال ، تکواندو و غیره اجتناب فرمایید. در زمان استفاده از وسایل نقلیه از کمر بند ایمنی استفاده کنید و اگر از موتور یا دوچرخه استفاده می کنید حتما از کلاه ایمنی استفاده فرمایید.

عمل بینی در تهران توسط بهترین جراح بینی تهران

 

انواع انحراف

به طور معمول انحراف بینی به دو شکل رخ می دهد که در موارد شدید نیاز به جراحی انحراف بینی دارد ، که عبارت اند از :

  • جا به جایی قسمت انتهایی تیغه بینی

تیغه میانی بینی اگر از ضمیمه خود در ناحیه پایینی بینی به سمت دیگری متمایل شود و یکی از سوراخ ها و حفره های بینی را تنگ نماید به این معنی است که تیغه بینی انحراف پیدا کرده است.

  • تغییر شکل تیغه میانی بینی به فرم کمان مانند یا s شکل

این تغییر باعث می شود تا حفره های بینی با انسداد نسبی مواجه شود یا به طور کامل باعث مسدود شدن هر دو حفره بینی شود. حال که با چیستی انحراف بینی آشنا شدید بهتر است با علائم و نشانه های که در زمان رخ داد این مشکل برای فرد به وجود می اید اشنا شوید.

اگر انحراف تیغه میانی بینی درمان نشود چه اتفاقی رخ می دهد؟

در صورتی که شما به انحراف بینی خود توجه نکنید و برای درمان آن اقدام نفرمایید ، ممکن است هر دو سوراخ بینی شما انسداد پیدا کند و در نهایت به مشکلات سینوسی دچار شوید.

درمان انحراف بینی با سایر روش ها

در صورتی که میزان انحراف سپتوم زیاد نباشد پزشک پیشنهاد می دهد که فرد برای درمان از اسپری های مرطوب کننده و ورزش های مخصوص استفاده شود. لازم به ذکر است که جراحی انحراف بینی تنها راه درمان بوده و استفاده از روش های خانگی یا لیزر امکان پذیر نمی باشد. چرا که اشعه های لیزر هرگز نمی توانند بر روی غضروف و سپتوم بینی اثر بگذارند و باعث ایجاد تغییر در آن ها شوند.

بیمارانی که به دنبال درمان انحراف بینی خود هستند، می توانند با استفاده از روش های درمانی مختلف برای درمان موقت می توان اقدام نمود، اما تنها اقدامی که می تواند درمان قطعی انحراف بینی باشد، عمل انحراف بینی است.

در طول دوره مشاوره، جراح بینی با شما درباره روند جراحی بینی صحبت  می کند. در صورتی که بیمار مایل باشد، می تواند جراحی زیبایی بینی را همزمان با جراحی انحراف بینی انجام دهد، البته باید به این موضوع توجه داشت که هزینه مربوط به جراحي زیبایي بیني به طور کامل باید توسط بیمار پرداخت شود.

جراحی انحراف بینی

 

عوارض جراحی انحراف بینی

به دلیل اینکه بر روی ساختار بینی تغییر کمی ایجاد می شود عمل انحراف بینی نیز همانند سایر عمل های بینی دارای عوارض کوچک و بزرگ می باشد. اما در همین راستا لازم است گفت شود، در صورتی که فرد پزشکی ماهر و کارآزموده را انتخاب نماید و پس از آن نکات مراقبتی را به طور کامل انجام دهد می تواند احتمال بروز این عوارض را تا حد بسیار زیادی کاهش دهد.
از عوارض جانبی و کوتاه مدت عمل جراحی انحراف بینی در تهران و سایر شهر های ایران می توان به ایجاد تورم، کبودی و خونریزی اشاره کرد. عوارض جانبی شدید این نوع عمل نیز انسداد مجرای تنفسی، خونریزی شدید، تغییر در شکل ظاهری بینی، ایجاد حفره در تیغه بینی، کاهش حس بویایی، بی حسی موقتی دندان ها و لثه بالایی و ایجاد لخته خون در سوراخ های بینی می باشد که توصیه می شود در صورت مشاهده هر یک از این عوارض سریعا به پزشک مراجعه فرمایید.

هزینه جراحی انحراف بینی تهران در 1400 و 1401

هزینه این نوع عمل بینی بستگی به میزان مهارت و تبحر پزشک و پیچیدگی آن بستگی دارد به همین علت بهتر است برای آگاهی از هزینه ها به صورت حضوری به پزشک مراجعه کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
Call Now Button