جراح بینی تهران
مشاوره در واتس اپ

انواع جراحی بینی

انواع جراحی بینی

انواع جراحی بینی با توجه به صلاحدید جراح بینی و نوع بینی بیمار به دو دسته باز و بسته تقسیم می شود. هر کدام از روش های جراحی بینی ( رینوپلاستی )  ویژگی های خاص خود را در بر دارد. جراح با توجه به تسلط و اعتقاد خود نسبت به هر یک از روش ها به انتخاب آنها می پردازد. به صورت مطلق نمی توان نتیجه گرفت که کدام روش از دیگری برتر است.

عملکرد هر یک از انواع جراحی بینی

  • جراحی بینی بسته : تمام برش ها از داخل بینی می باشد و روی کلوملا یا همان دیواره میان دو سوراخ برش پوستی ایجاد نمی گردد. در این روش پوست به گونه ای محدود از روی اسکلت بینی برداشته می شود و تغییرات لازم جهت اصلاح فرم بینی انجام می گردد.
  • جراحی بینی باز: در جراحی بینی به روش باز، روی کلوملا برش پوستی به طول 4 میلیمتر ایجاد می گردد. پوست بینی به سمت بالا کشیده می شود و بدین صورت دسترسی جراح بینی به اسکلت درونی بینی بیشتر خواهد بود. او قادر است در تمام مراحل جراحی، پوست را به جای اصلی خود بر می گرداند و بعد از بررسی نتایج حاصل، اصلاحات مجدد خود را ادامه می دهد. در آخر، پوست به محل اولیه خود برگردانده می شود و قسمت برش خورده با نخ نازک بخیه می گردد.

مزایا و معایب هر یک از انواع جراحی بینی

مزیت روش جراحی بسته : در نبودن برش پوستی می باشد و اینکه جراح به صورت مستقیم نمی تواند به ساختار درونی بینی دسترسی داشته باشد، عیب آن محسوب می شود.

عیب روش جراحی بینی باز این است که پوست کلوملا برش می خورد و در نتیجه تورم بعد از جراحی بینی نیز نسبت به روش بسته بیشتر می شود. دید مستقیم جراح زمان جراحی باعث می شود، غیر قرینگی ها، کجی بینی راحت تر اصلاح گردد و در نهایت، نتیجه عمل قابل پیش بینی خواهد بود.

دکتر یوسف یعقوبلو

جراح و متخصص گوش حلق و بینی
جراح زیبایی بینی و صورت

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
Call Now Button